Kennedy Van der Laan
Kennedy Van der Laan is een onafhankelijk Nederlands kantoor met meer dan 100 advocaten. Sinds 1992 bedienen zij toonaangevende marktleiders, met specialistische juridische kennis onder meer op het gebied van IT, IP, Privacy en Verzekeringsrecht.
Lees hieronder verder over hoe Onventis hen verder heeft geholpen bij de uitdagingen die zij hadden op het gebied van factuurverwerking.
De uitdaging
Factuurverwerking was handmatig en op papier. Status van betaling en budgetten updaten was een langzame en arbeidsintensieve taak.
De oplossing
Kennedy Van der Laan werkt nu papierloos en geautomatiseerd. Door het digitaliseren van de processen met Onventis BUYER zijn budgetten nu altijd up-to-date. Ook kan de betaalstatus van een factuur in een handomdraai worden opgehaald, zonder collega’s daarmee lastig te vallen.
Gekoppeld aan Aderant.
De voordelen
- Efficiënter werken door meer slimme automatisering en minder handmatige handelingen.
- De volledigheid van de financiële administratie is de grootste efficiëntiewinst voor Kennedy Van der Laan.
- Nooit meer naar het papierenarchief voor een kopie van de factuur sinds nu alles digitaal en papierloos is.
- Transparantie van factuurgoedkeuring en betaling zorgt voor razendsnelle en overzichtelijke informatievoorziening.
Reference case Kennedy van der Laan
Kennedy Van der Laan is een onafhankelijk en ambitieus advocaten- en notariskantoor dat werkt voor multinationals, het Nederlandse klein-, midden- en grootbedrijf, woningbouwverenigingen en landelijke en lokale overheden.
Met rond de honderd juridische professionals behoort Kennedy Van der Laan tot de top twintig van zelfstandige advocatenkantoren in Nederland. Kennedy Van der Laan werkt met GO-Spend (voorloper van Onventis BUYER) sinds 2010.
Klaas Huijgen, director finance, vertelt waarom Kennedy Van der Laan heeft gekozen voor een gespecialiseerde partij in plaats van een grote leverancier: “Onventis BUYER is overzichtelijk en snel te begrijpen. Het project is geslaagd vanwege de goede samenwerking tussen Onventis, de expert van onze leverancier van Aderant en onze interne projectleider. De consultant van Onventis is ten tijde van de implementatie veel aanwezig geweest. De implementatie is binnen het budget én binnen de gestelde tijd afgerond.”
Nooit meer van het kastje naar de muur
“De grootste voordelen van Onventis BUYER zijn de efficiency en volledigheid van de financiële administratie,” vertelt Huijgen. “Dat we daardoor het milieu ontlasten en hard op weg zijn een paperless office te worden is natuurlijk mooi meegenomen”.
Voor we met Onventis BUYER werkten, was het bekijken van een oudere factuur onhandig en kostte veel tijd. Je moest naar het archief, waar een collega de factuur moest opzoeken en kopiëren. Nu heb je de factuur binnen seconden op je scherm. Onventis BUYER bespaart dus tijd én kastruimte!”
Transparante processen onder controle
“Transparantie is een ander groot voordeel van Onventis. Je kunt gelijk zien wie er nog akkoord moet geven. Vroeger moest je daarvoor achter collega’s aanbellen. Dankzij Onventis kunnen we leveranciers direct doorsturen naar de juiste contactpersoon. Bovendien zijn de kosten direct inzichtelijk en hierdoor het budget altijd up-to-date. In het verleden zagen we kosten pas wanneer ze geboekt waren, maar door middel van Onventis wordt het te besteden budget bijgewerkt zodra een factuur geaccordeerd is.”
“De module voor inkoopmanagement is al ingericht en we zijn van plan deze in de nabije toekomst in gebruik te nemen”, besluit Huijgen met zijn plannen voor de toekomst.
Vraag nu een demo aan
Onze e-procurement-experts stellen het Onventis All-in-One inkoopnetwerk voor.
Weitere Kunden aus der BrancheOther customers from the industryAndere klanten uit de brancheOther customers from the industry: Financiële diensten
Weitere Kunden aus der BrancheOther customers from the industryAndere klanten uit de brancheOther customers from the industry: Services