Over Onventis
Al sinds 2000 is Onventis een cloud pionier voor de digitale transformatie van inkoopprocessen en financiële processen. De cloud-gebaseerde software Onventis Buyer is een alles-in-een procurement systeem dat bedrijven helpt bij het beheren van hun bedrijfsuitgaven met als doel financiële controle, efficiëntie, naleving en kostenbesparingen te realiseren. Het stroomlijnt en automatiseert alle processen van source-to-pay, waaronder ook netwerksamenwerking met leveranciers. Het Onventis Netwerk verbindt bedrijfsprocessen voor kopers en leveranciers, eenvoudig en veilig. Wereldwijd genereren meer dan 1.000 bedrijven met zo’n 1,2 miljoen gebruikers in het Onventis netwerk een jaarlijks bedrijfsvolume van rond de 20 miljard US dollar met meer dan 600.000 leveranciers.
Ontdek hoe Onventis je helpen kan je inkoopproces te optimaliseren en kosten te besparen.
Onventis is the leading1, all-in-one procurement2 platform3 for midsize enterprises4, connecting buyers & suppliers5.
1. Onventis strives for market leadership in its relevant market (spend management, midsize enterprises, Europe).
2. All-in-one procurement: one suite for procure-to-pay, source-to-contract, supplier management and network collaboration.
3. Onventis offers not only a spend management suite, but also a platform for collaboration between business partners.
4. Onventis focuses on midsize enterprises (T/O of EUR 50 million to EUR 1 billion).
5. The Onventis network connects buyers and suppliers worldwide.
Digital transformation of purchasing and finance departments
Our mission is to help midsize enterprises in successfully realizing the digital transformation of all purchasing and subsequent finance processes.
The Onventis all-in-one procurement suite supports companies to manage their business spend in order to achieve financial control, efficiency, compliance and cost savings.
With the Onventis network, we maximize our customers‘ competitiveness and strengthen collaboration between buyers and suppliers through a globally connected platform.
We support purchasing managers and CPOs to add substantial value to overall business success. They use our cloud-based applications to automate strategic, tactical and operational procurement tasks.
In F&A, we support accounts payable managers and CFOs to increase the ROI of spend by automating invoice processes with robotic accounting and OCR-as-Service.
And last but not least: We enable suppliers to strengthen their business relationships with B2B customers.
1999 Oprichtingsjaar
2002 1e klant TradeCore “Industrie”: Schott AG
2003 1e klant van TradeCore “Handel”: Inkoopbureau van Duitse metaalhandelaren (E/D/E)
2005 1e klant TradeCore “Dienstverlening”: DEKRA SE
2012 1e TradeCore “Platform Provider”: Steigenberger Hotel Group
2013 Frank Schmidt wordt CEO bij Onventis
2013 1e Onventis Xchange klantenevenement
2013 1e klant TradeCore “Sellside”: Conrad Electronic SE
2016 Partnerschap met Amazon Business en Europees introductiepartner voor AB
2017 De “Smart Connect” app wordt “Onventis Mobile”
2018 Wijziging van de productnaam: “TradeCore” wordt “Onventis”
2018 Ontwikkeling van “Onventis Network” en de productlancering “Onventis Supplier Portal”
2019 Main Capital Partners verkrijgt een meerderheidsaandeel in Onventis
2020 Onventis informatiezekerheid managementsysteem ISO/IEC 2701 gecertificeerd
2020 Overname WorkFlowWise B.V.
2021 Overname Spendency AB
2023 Keensigth Capital als nieuwe investeringsmaatschappij
Gecertificeerde kwaliteit
Het modulaire productportfolio van Onventis is meerdere keren gecertificeerd door de BME (German Federal Association for Materials Management, Purchasing and Logistics). Daarnaast zijn onze cloudoplossingen beloond met de BITMI (German Federal Association of the IT-Mittelstand) zegels van goedgekeurde “Software in Duitsland gemaakt” en “Software in Duitsland gehost”. Het informatiebeveiligingssysteem (ISMS) bij Onventis en ook het datacenter in Frankfurt am Main zijn gecertificeerd volgens ISO/IEC 27001.
In de cloud gemaakt sinds 2001
Als een van de eerste SaaS en cloudaanbieders met een Europees datacenter sinds 2001, zijn gegevensbeveiliging, hoge beschikbaarheid en faalveilige prestaties altijd onze topprioriteit geweest. De moderne, schaalbare infrastructuur van het ISO 27001 gecertificeerde datacenter in Frankfurt am Main houdt zich aan de hoogste eisen voor gebouwveiligheid, energie-efficiëntie en onbeperkte gegevensbeschikbaarheid 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Professionele back-up oplossingen en preventieve veiligheidsconcepten zijn fundamentele componenten van onze cloudoplossingen. Hieronder valt ook geo-redundante gespiegelde gegevensreplicatie in Stuttgart dat maximale veiligheid biedt voor uw gegevens en uw bedrijf.
Management
Frank Schmidt is sinds 1 februari 2013 Chief Executive Officer bij Onventis GmbH. Hij heeft Economie gestudeerd en na een opleiding tot export handelaar aan de Reutlingen University is hij afgestudeerd in Business Administration (Buitenlandse handel met International Management als specialisatie). Voordat hij bij Onventis GmbH ging werken, was Frank Schmidt Managing Director bij de internationale IT service provider Atos van 1997 tot 2006.
Als lid van het management van Atos Central Europe, was hij verantwoordelijk voor de zakelijke oplossingen en tijdens zijn 10-jarige carrière bekleedde hij senior management en verkoopfuncties in Duitsland en daarbuiten. Later was hij als directielid verantwoordelijk voor de verkoop en marketing alsmede voor de strategische samenwerkingsverbanden bij Heiler Software AG in Stuttgart.
Tilo Schmalz is de CFO verantwoordelijk voor de financiën van Onventis. De financiële expert was recentelijk CFO van de PROCAD Group, een B2B-softwarefabrikant voor platformoplossingen in product-/documentlevenscyclusbeheer en Configure, Price, Quote, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor verschillende post-fusie-integraties. Voorheen beheerde Tilo Schmalz een breed portfolio van investeringen, variërend van start-ups tot buy-outs met een omzet in het driecijferige miljoenenbereik bij het investerings- en durfkapitaalbedrijf LEA Partners tot 2021. Als onderdeel van de volgende groeifase zal de focus liggen op de internationalisering van financiële processen en systemen en de verdere ontwikkeling van de algehele financiële strategie en oriëntatie van de groep.
Zoran Steko is als Chief Operating Officer verantwoordelijk voor Marketing, Consultancy en Customer Success bij Onventis. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van ontwikkeling, marketing en verkoop van standaard software. Na zijn studie aan de Goethe University in Frankfurt am Main, werkte de afgestudeerde econoom eerst een paar jaar in Business Development bij de Dresdner Bank AG voor hij de overstap naar de IT maakte. Hij was onder andere lid van het bestuur bij Heiler Software AG en zat in het bestuur van OKS Software AG.
Heiko Rumpl is Chief Product Officer. Na zijn studie Business Administration, met als specialisatie Marketing, Financing & Logistics, werkte de e-business expert 15 jaar bij het Europese MRO verkoopbedrijf Brammer, waar hij in 1997 begon.
Hier heeft hij verschillende managementfuncties bekleed waarin hij de e-business vaardigheden van de groep vanaf het begin ontworpen en geïmplementeerd heeft en waar hij ook een groepsbreed masterdata managementsysteem heeft geïntroduceerd en ook de e-commerce portfolio geherdefinieerd heeft. In de tussentijd was hij ook drie jaar lang lid van het bestuur bij Heiler Software AG in Stuttgart, waar hij verantwoordelijk was voor het productbeheer van de standaard software producten van Heiler.
Als verkoopdirecteur en lid van het Management Board, is Benjamin Fritz verantwoordelijk voor de verkoop bij Onventis en de uitbreiding van de indirecte verkoopkanalen via partners. Eerder studeerde hij business administration op het gebied van handel aan de Baden-Württemberg Cooperative State University.
Hij voltooide het praktische deel van zijn duale opleiding bij de Brammer Group (nu RUBIX), een toonaangevende Europese MRO-distributeur. Hij werkte een aantal jaar voor Brammer, als laatste als Hoofd IoT ontwikkeling. In deze rol was hij verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van toekomstgerichte stappen en maatregelen in reactie op ontwikkelingen in IoT.
Sinds 2020 is Jerker Vulperhorst als Managing Director Benelux & Nordics verantwoordelijk voor de Nederlandse vestiging van Onventis. Voor de overname van WorkFlowWise door Onventis, werkte hij 12 jaar op het commerciële vlak van factuurverwerkingsspeciallist en ondersteunde hij klanten bij de implementatie van de factuur- en kostenbeheersing oplossingen. Daarvoor heeft hij zijn Master Bedrijfskunde afgerond aan de Universiteit van Amsterdam. Een deel van zijn studietijd heeft hij in de Verenigde Staten van Amerika doorgebracht.