Hoi!
Heb je gevonden wat je zocht?
Zo niet, laat je gegevens achter en dan neem ik contact met je op!

Over Onventis

Al sinds 2000 is Onventis een cloud pionier voor de digitale transformatie van inkoopprocessen en financiële processen. De cloud-gebaseerde software Onventis Buyer is een alles-in-een procurement systeem dat bedrijven helpt bij het beheren van hun bedrijfsuitgaven met als doel financiële controle, efficiëntie, naleving en kostenbesparingen te realiseren. Het stroomlijnt en automatiseert alle processen van source-to-pay, waaronder ook netwerksamenwerking met leveranciers. Het Onventis Netwerk verbindt bedrijfsprocessen voor kopers en leveranciers, eenvoudig en veilig. Wereldwijd genereren meer dan 1.000 bedrijven met zo’n 1,2 miljoen gebruikers in het Onventis netwerk een jaarlijks bedrijfsvolume van rond de 20 miljard US dollar met meer dan 600.000 leveranciers.

Ontdek hoe Onventis je helpen kan je inkoopproces te optimaliseren en kosten te besparen.

Over Onventis

Al sinds 2000 is Onventis een cloud pionier voor de digitale transformatie van inkoopprocessen en financiële processen. De cloud-gebaseerde software Onventis Buyer is een alles-in-een procurement systeem dat bedrijven helpt bij het beheren van hun bedrijfsuitgaven met als doel financiële controle, efficiëntie, naleving en kostenbesparingen te realiseren. Het stroomlijnt en automatiseert alle processen van source-to-pay, waaronder ook netwerksamenwerking met leveranciers. Het Onventis Netwerk verbindt bedrijfsprocessen voor kopers en leveranciers, eenvoudig en veilig. Wereldwijd genereren meer dan 1.000 bedrijven met zo’n 1,2 miljoen gebruikers in het Onventis netwerk een jaarlijks bedrijfsvolume van rond de 20 miljard US dollar met meer dan 600.000 leveranciers.

Ontdek hoe Onventis je helpen kan je inkoopproces te optimaliseren en kosten te besparen.

Onventis is the leading1 , all-in-one procurement2 platform for midsize enterprises3 , connecting buyers & suppliers4 worldwide.5

  1. 1. Onventis strives for market leadership in its relevant market (spend management, midsize enterprises, Europe).
  2. 2. All-in-one procurement: one suite for procure-to-pay, source-to-contract, supplier management and network collaboration.
  3. 3. Onventis offers not only a spend management suite, but also a platform for collaboration between business partners.
  4. 4. Onventis focuses on midsize enterprises (T/O of EUR 50 million to EUR 1 billion).
  5. 5. The Onventis network connects buyers and suppliers worldwide.

Onventis is the leading1 , all-in-one procurement2 platform for midsize enterprises3 , connecting buyers & suppliers4 worldwide.5

  1. 1. Onventis strives for market leadership in its relevant market (spend management, midsize enterprises, Europe).
  2. 2. All-in-one procurement: one suite for procure-to-pay, source-to-contract, supplier management and network collaboration.
  3. 3. Onventis offers not only a spend management suite, but also a platform for collaboration between business partners.
  4. 4. Onventis focuses on midsize enterprises (T/O of EUR 50 million to EUR 1 billion).
  5. 5. The Onventis network connects buyers and suppliers worldwide.

Digital transformation of purchasing and finance departments

Our mission is to help midsize enterprises in successfully realizing the digital transformation of all purchasing and subsequent finance processes.
The Onventis all-in-one procurement suite supports companies to manage their business spend in order to achieve financial control, efficiency, compliance and cost savings.
With the Onventis network, we maximize our customers‘ competitiveness and strengthen collaboration between buyers and suppliers through a globally connected platform.
We support purchasing managers and CPOs to add substantial value to overall business success. They use our cloud-based applications to automate strategic, tactical and operational procurement tasks.
In F&A, we support accounts payable managers and CFOs to increase the ROI of spend by automating invoice processes with robotic accounting and OCR-as-Service.
And last but not least: We enable suppliers to strengthen their business relationships with B2B customers.

Digital transformation of purchasing and finance departments

Our mission is to help midsize enterprises in successfully realizing the digital transformation of all purchasing and subsequent finance processes.
The Onventis all-in-one procurement suite supports companies to manage their business spend in order to achieve financial control, efficiency, compliance and cost savings.
With the Onventis network, we maximize our customers‘ competitiveness and strengthen collaboration between buyers and suppliers through a globally connected platform.
We support purchasing managers and CPOs to add substantial value to overall business success. They use our cloud-based applications to automate strategic, tactical and operational procurement tasks.
In F&A, we support accounts payable managers and CFOs to increase the ROI of spend by automating invoice processes with robotic accounting and OCR-as-Service.
And last but not least: We enable suppliers to strengthen their business relationships with B2B customers.

Our Onventis Culture

customeroriented
open minded
responsible
excellent

Onventis History

From Cloud Pioneer to Source-to-Pay Champion for the Global Midmarket

2000
2001
2002
2003
2005
2012
2013
2013
2013
2013
2013
2016
2018
2018
2019
2020
2020
2020
2021
2021
2022
2022
2022
2023
2023
2023
2024
2025
The Beginning
Onventis was founded in Stuttgart in 2000. As a cloud pioneer, we started in the field of e-procurement with Application Service Providing (ASP), a business model in which software solutions are operated in our own data center on our own servers and made available online on a license basis.
Launch of the Tradecore Brand
The first version of our e-procurement software is launched under the name TradeCore. The TradeCore e-procurement software offers opportunities for the digitalization of operational and strategic purchasing.
1st Onventis customer in the industrial sector
With Schott AG, the leading international technology group in the fields of specialty glass and glass ceramics, Onventis wins its first industrial customer. With Onventis as its e-procurement platform, Schott launches the digitalization of global sourcing. Today, Onventis is in use at 26 Schott locations in 13 countries.
1st wholesale customer
The purchasing and marketing association German Iron Trader GmbH (GIT) provides its members with the Onventis e-procurement solution “Trade Core Shop & Procure”. GIT is Europe's largest purchasing and marketing association in the production connection trade for around 1,200 medium-sized trading companies.
1st Onventis customer in the services sector
With DEKRA SE, Onventis gains one of the world's leading expert organizations as its first service customer. The smart solutions from Onventis were initially used by DEKRA for digital orders and are now a globally integrated purchase-to-pay solution.
1. Onventis Branch Solution
At the Steigenberger Hotel Group (later Deutsche Hospitality and today H World International), one of the leading hotel companies in Europe, incorporates Onventis products as a branch solution.
Frank Schmidt becomes Managing Shareholder
Frank Schmidt became a managing partner at Onventis on February 1, 2013. Previously, he was responsible for sales and marketing as well as strategic alliances at Heiler Software AG in Stuttgart and was Managing Director at international IT service provider Atos from 1997 to 2006.
Launch of the Onventis Mobile App
Onventis with new Brand Claim
The Onventis brand claim is being changed. From now on it reads: “Experts in Cloud Procurement”. The product portfolio includes solutions in the areas of Supplier Management, eSourcing, Spend Analysis and eOrdering.
1. Onventis Xchange Conference
In 2013, the 1st edition of the Onventis Xchange Conference celebrates its premiere in the home venue of VfB (now the MHP Arena)
New business model: sell-side procurement
With Sell-Side Procurement, Onventis is introducing an innovative sales tool for suppliers. The supplier modules offer targeted sales solutions for suppliers. With Conrad Electronic, one of the world's largest players in mail order and retail for electronics, Onventis wins its first customer for the new business model.
Onventis becomes Launch Partner of Amazon Business in Europe
Onventis is one of the first European e-procurement providers to integrate Amazon Business into structured purchasing processes. Today, as a full-service partner for Amazon Business in Europe, Onventis offers a suitable end-to-end integration for purchasing processes in Amazon Business for every requirement.
Rebranding of the TradeCore Brand to Onventis Buyer
Launch of the Onventis Network and Supplier Portal
Consolidation of the Company Structure
Main Capital Partners acquires a majority stake in Onventis, allowing us to keep growing and keep up with growing demand.
Onventis receives ISO/IEC 27001 Certification
Onventis acquires e-invoicing specialist WorkFlowWise
Together with its majority shareholder Main Capital, Onventis acquires the Dutch specialist for workflow automation and invoice and expense management. WorkFlowWise is one of the leading low-code platforms for the workflow automation of procure-to-pay processes. The combination of both product portfolios expands the e-procurement offering, particularly in the fast-growing market for fully automated invoicing solutions.
Onventis certified as a climate-neutral company
We anchored the topic of climate protection in our corporate goals in 2018 and have been certified as a climate-neutral company since January 2020.
Onventis acquires spend analytics specialist Spendency
The Swedish spend analytics specialist Spendency becomes a fully-fledged part of the Onventis Group. With this acquisition, we are expanding our source-to-pay portfolio with first-class and market-leading spend analytics functionalities.
Onventis is among the „50 Providers to Watch“
Spend Matters recognizes Onventis in the “50 Providers to Watch” listing. In the 2021 edition, Onventis is listed for the first time as one of the three source-to-pay providers worldwide in the source-to-pay category. Selection factors include aspects such as growth, innovation, technical capabilities and solutions offered.
EcoVadis becomes Solution Partner in the field of the sustainable Procurement
Onventis supports sustainability monitoring through direct connection to the EcoVadis platform. Procurement teams are provided with detailed insights into potential environmental, social, and ethical risks within the supply chain via integrated sustainability scorecards.
Hello, Vienna! Onventis founds new national subsidiary in Austria
The Onventis Group opens its Austrian location. The now 8th Onventis branch is located in The Icon Vienna near Vienna Central Station. The new national subsidiary represents an important step in the expansion of the customer base for source-to-pay solutions in the DACH market.
Onventis among germany´s Top 5 Software Companies
Onventis is ranked among the top 5 software companies in Germany in the Main Software 50 Ranking for the first time, which celebrates companies that contribute to the digitization of the German economy.
Keensight Capital
Onventis enters next growth phase with new investor
Keensight Capital, one of the leading private equity firms for pan-European growth buyout investments, acquires Onventis following a successful exit from Main Capital Partners. Keensight identified Onventis as a market leader early on due to its strong product offering, clear strategic vision and seamless execution.
Spend Matters includes Onventis in the list of “50 Providers to Know”
Onventis has been named one of the 50 Providers to Know in the procurement and supply chain market this year after previously being recognized as a “Provider to Watch” for two years. This acknowledgment highlights our steadfast dedication to revolutionizing purchasing and finance processes.
Onventis and IntegrityNext become Solutionpartners
Onventis supports supply chain monitoring by connecting its purchasing system directly to the IntegrityNext platform. Purchasing teams gain access to ESG data from tier suppliers via the interface, perform sustainability analyses based on this data, and monitor their supply chain in real-time.
Onventis founds national subsidiary in france
The Onventis Group is continuing its expansion course in Europe and is now represented by a French subsidiary in Paris. The 10th Onventis branch is now located in the Quartier de Bonne-Nouvelle in the heart of Paris.
Keensight Capital
25 years Onventis

Gecertificeerde kwaliteit

Het modulaire productportfolio van Onventis is meerdere keren gecertificeerd door de BME (German Federal Association for Materials Management, Purchasing and Logistics). Daarnaast zijn onze cloudoplossingen beloond met de BITMI (German Federal Association of the IT-Mittelstand) zegels van goedgekeurde “Software in Duitsland gemaakt” en “Software in Duitsland gehost”. Het informatiebeveiligingssysteem (ISMS) bij Onventis en ook het datacenter in Frankfurt am Main zijn gecertificeerd volgens ISO/IEC 27001.

Management

Frank Schmidt
CEO

Frank Schmidt is sinds 1 februari 2013 Chief Executive Officer bij Onventis GmbH. Hij heeft Economie gestudeerd en na een opleiding tot export handelaar aan de Reutlingen University is hij afgestudeerd in Business Administration (Buitenlandse handel met International Management als specialisatie). Voordat hij bij Onventis GmbH ging werken, was Frank Schmidt Managing Director bij de internationale IT service provider Atos van 1997 tot 2006.

Als lid van het management van Atos Central Europe, was hij verantwoordelijk voor de zakelijke oplossingen en tijdens zijn 10-jarige carrière bekleedde hij senior management en verkoopfuncties in Duitsland en daarbuiten. Later was hij als directielid verantwoordelijk voor de verkoop en marketing alsmede voor de strategische samenwerkingsverbanden bij Heiler Software AG in Stuttgart.

Tilo Schmalz
CFO

Tilo Schmalz is de CFO verantwoordelijk voor de financiën van Onventis. De financiële expert was recentelijk CFO van de PROCAD Group, een B2B-softwarefabrikant voor platformoplossingen in product-/documentlevenscyclusbeheer en Configure, Price, Quote, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor verschillende post-fusie-integraties. Voorheen beheerde Tilo Schmalz een breed portfolio van investeringen, variërend van start-ups tot buy-outs met een omzet in het driecijferige miljoenenbereik bij het investerings- en durfkapitaalbedrijf LEA Partners tot 2021. Als onderdeel van de volgende groeifase zal de focus liggen op de internationalisering van financiële processen en systemen en de verdere ontwikkeling van de algehele financiële strategie en oriëntatie van de groep.

Zoran Steko
COO

Zoran Steko is als Chief Operating Officer verantwoordelijk voor Marketing, Consultancy en Customer Success bij Onventis. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van ontwikkeling, marketing en verkoop van standaard software. Na zijn studie aan de Goethe University in Frankfurt am Main, werkte de afgestudeerde econoom eerst een paar jaar in Business Development bij de Dresdner Bank AG voor hij de overstap naar de IT maakte. Hij was onder andere lid van het bestuur bij Heiler Software AG en zat in het bestuur van OKS Software AG.

Heiko Rumpl
CPO

Heiko Rumpl is Chief Product Officer. Na zijn studie Business Administration, met als specialisatie Marketing, Financing & Logistics, werkte de e-business expert 15 jaar bij het Europese MRO verkoopbedrijf Brammer, waar hij in 1997 begon.

Hier heeft hij verschillende managementfuncties bekleed waarin hij de e-business vaardigheden van de groep vanaf het begin ontworpen en geïmplementeerd heeft en waar hij ook een groepsbreed masterdata managementsysteem heeft geïntroduceerd en ook de e-commerce portfolio geherdefinieerd heeft. In de tussentijd was hij ook drie jaar lang lid van het bestuur bij Heiler Software AG in Stuttgart, waar hij verantwoordelijk was voor het productbeheer van de standaard software producten van Heiler.

Benjamin Fritz
CSO

Als verkoopdirecteur en lid van het Management Board, is Benjamin Fritz verantwoordelijk voor de verkoop bij Onventis en de uitbreiding van de indirecte verkoopkanalen via partners. Eerder studeerde hij business administration op het gebied van handel aan de Baden-Württemberg Cooperative State University.

Hij voltooide het praktische deel van zijn duale opleiding bij de Brammer Group (nu RUBIX), een toonaangevende Europese MRO-distributeur. Hij werkte een aantal jaar voor Brammer, als laatste als Hoofd IoT ontwikkeling. In deze rol was hij verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van toekomstgerichte stappen en maatregelen in reactie op ontwikkelingen in IoT.

Jerker Vulperhorst
Managing Director Benelux & Nordics

Sinds 2020 is Jerker Vulperhorst als Managing Director Benelux & Nordics verantwoordelijk voor de Nederlandse vestiging van Onventis. Voor de overname van WorkFlowWise door Onventis, werkte hij 12 jaar op het commerciële vlak van factuurverwerkingsspeciallist en ondersteunde hij klanten bij de implementatie van de factuur- en kostenbeheersing oplossingen. Daarvoor heeft hij zijn Master Bedrijfskunde afgerond aan de Universiteit van Amsterdam. Een deel van zijn studietijd heeft hij in de Verenigde Staten van Amerika doorgebracht.

Privacy
Wanneer u onze website bezoekt, kan informatie van bepaalde diensten via uw browser worden opgeslagen, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacy-instellingen wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies uw ervaring op onze website en de diensten die we aanbieden kan beïnvloeden.