DONderdag 14 NOVEMBER 2024 | 09:30-17:00 | Leiden
Source-to-Pay Conference
De registratie is gesloten!
Mocht je nog deel willen nemen, kan je contact opnemen met c.akkermans@onventis.nl.
POWER OF FINANCE AND PROCUREMENT
De onderwerpen die inkoop- en financiële teams bezighouden zijn divers: van operationele uitmuntendheid en nieuwe ESG-eisen, zoals CSRD, tot kunstmatige intelligentie. Onder het motto “Power of Procurement” laten we zien welke kracht er in inkoop schuilt, hoe je deze kunt benutten en hoe je de disciplines inkoop en finance kunt combineren.
De 3e editie van de Xchange Benelux Conference vindt voor het eerst plaats in het Corpus Congress Centre: een plek die als geen ander mensen samenbrengt. Hier creëren we een unieke omgeving voor een dialoog tussen inkoop- en financiële besluitvormers uit middelgrote organisaties. Een hele dag lang zullen we actuele onderwerpen op het gebied van source-to-pay behandelen, de nieuwste onderzoeksresultaten van de Nederlandse Inkoopbarometer 2024 presenteren, innovatieve benaderingen en best practices in inkoopworkshops overbrengen en branche-overstijgende kennisoverdracht en gesprekken aanbieden. Zoals gebruikelijk zullen er exclusieve inzichten gepresenteerd worden in de nieuwste ontwikkelingen van de Onventis Suite.
Samen maken we van jou een digitale kampioen!
Workshops
Maak een keuze uit de verschillende aangeboden workshops die je zullen helpen het volledige source-to-pay proces verder te optimaliseren.
In deze workshop helpen we je het leveranciersbeheer te optimaliseren: ontwikkel een eenduidige methode om leveranciers te beoordelen, stel leveranciers zelf in staat om data uit te wisselen én ontdek hoe je eenvoudig toegang krijgt tot actuele leveranciersinformatie.
Wij brengen je op de hoogte van de wettelijke eisen rondom emissies, hoe je de emissies per uitgegeven euro zelf kunt berekenen én hoe je zelf emissiereducties kunt monitoren met behulp van spend data.
In deze workshop lichten wij alle belangrijke elementen van het sourcingproces toe, hoe je leveranciers eenvoudig kunt vergelijken en overzichtelijk maken én helpen wij je de wijze waarop een organisatie nieuwe relaties met leveranciers aangaat te standaardiseren.
In deze sessie zoomen wij in op de mogelijke uitdagingen voor eindgebruikers van een inkoopsysteem en de rol die begeleid inkopen hierin kan spelen én leer je hoe efficientie kan worden verbeterd met behulp van sjablonen voor inkoopbehoeften.
09:30 – 10:00
Registratie & ontvangst
Lounge
10:00
Welkomstwoord
Jerker Vulperhorst | Managing Director | Onventis
Congreszaal B
10:10
Onventis Keynote
Frank Schmidt | CEO | Onventis
Congreszaal B
10:40
Procurement & Finance Trends 2025
Maxim Przystaw | Operations / Principal | Roland Berger
Congreszaal B
11:10
Netwerkpauze
Lounge
11:30
Product roadmap en innovaties
Dolf van den Boorn | Head of Product Management | Onventis
Congreszaal B
12:15
Consultancy workshops
Breakoutzaal 1 – 4
12:45
Lunch en reis door de mens
Lounge
14:45
Consultancy workshops
Breakoutzaal 1 – 4
15:15
Netwerkpauze
Lounge
15:30
Indirecte inkoop met een staartje: Total Cost of Ownership
Robert Weitmann | Country Manager Benelux | Unite
Congreszaal B
16:00
Leveranciersmanagement: van Excel naar een online portal
Melanie van Gelder | Boekhouding en inkoop | thyssenkrupp Veerhaven
Congreszaal B
16:30
Dagafsluiting & netwerkborrel
Lounge
DE EVENTLOCATIE
Met het opvallende gebouw van de zittende mensfiguur geeft CORPUS Congress Centre een indrukwekkend en inspirerend visitekaartje af aan zijn bezoekers. CORPUS Congress Centre is het kloppend hart van het Leiden Bio Science Park en beschikt over verschillende zalen met ongekende mogelijkheden. De lounge is een 7 meter hoge en overzichtelijke ruimte van 450m2. Hier bevinden zich een strak vormgegeven bar en een terras op het zuiden. Deze centrale, lichte ruimte is een plek waar mensen elkaar ontmoeten en bij uitstek geschikt voor catering-, netwerk- of pauzemomenten. Naast congreszalen zijn er diverse breakoutzalen.
Plan je route hier met de auto of met het OV.
Experts op het gebied van inkoop, digitalisatie en innovatie delen hun kennis. Krijg hier alvast een voorproefje van de line-up.
Dolf van den Boorn is als Head of Product Management bij Onventis verantwoordelijk voor het digitale productportfolio. De industrieel ingenieur heeft 15 jaar ervaring in de SaaS-markt, waaronder vele jaren in de invoice-to-pay sector. Na verschillende functies bij BCT, een softwarebedrijf voor informatiebeheer, trad hij in 2021 in dienst bij Onventis als Business Development Manager en Strategic Product Manager voor factuurverwerking, onkostenbeheer en workflowautomatisering. Sinds 2023 geeft hij leiding aan het wereldwijde productmanagementteam van Onventis. In deze rol leidt hij de internationale productstrategie en continue ontwikkeling van het source-to-pay productportfolio.
Als Hoofd Consulting beheert en coördineert Tarik Fahlane de consultingactiviteiten in de Benelux. De afgestudeerde bedrijfskundige met een IT-achtergrond is gespecialiseerd in de automatisering van bedrijfsprocessen. Hij was eerder consultant bij onder andere een softwareleverancier voor Workforce Management. Daar was hij verantwoordelijk voor de succesvolle end-to-end implementatie van cloud-gebaseerde oplossingen voor een groot aantal klanten, zoals Coolblue, Douglas en AS-Watson, en speelde hij een sleutelrol in het ontwerp en de ontwikkeling van een nieuwe mobiele applicatie voor de optimalisatie van workforce management processen. Sinds 2019 heeft hij de leiding over het Onventis consulting team in de Benelux en in deze rol ondersteunt hij de holistische implementatie van state-of-the-art source-to-pay softwareoplossingen.Â
Ooit startte Melanie haar carrière in de gezondheidszorg, inmiddels is ze uitgegroeid tot een boekhoudkundig professional met meer dan 6 jaar ervaring bij verschillende commerciële organistaties. Sinds ruim een jaar is Melanie verantwoordelijk voor de boekhouding en inkoopprocessen bij thyssenkrupp. In haar huidige rol werkt Melanie dagelijks met onder andere de technologie van Onventis om financiële processen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Maxim Przystaw is sinds 2019 Principal in Operations bij Roland Berger, een toonaangevend internationaal adviesbureau. Met een focus op inkoop en supply chain, leidt hij complexe projecten die bedrijven helpen hun kosten te verlagen en hun inkoopprocessen te optimaliseren.
Zijn expertise ligt in het transformeren van inkoopfuncties, het implementeren van digitale oplossingen en het ontwerpen van efficiënte processen. Zo heeft Maxim bijgedragen aan kostenreducties bij diverse klanten door onder meer het herontwerpen van aanbestedingen en het optimaliseren van leveranciersrelaties. Voorafgaand aan zijn rol bij Roland Berger heeft Maxim uitgebreide ervaring opgedaan bij BrainNet en KPMG, waar hij als Senior Manager complexe inkoopprojecten heeft geleid. Zijn methodologische focus ligt op projectmanagement, kostenreductie, make-or-buy-beslissingen, outsourcing, organisatorische verandering en data-analyse.
Als Sales Director Benelux geeft Christian Richter sinds de zomer van 2024 leiding aan het Nederlandse salesteam in Den Haag. De ervaren sales professional en source-to-pay expert was eerder vijf jaar verantwoordelijk voor het sales team van de Onventis Group in Düsseldorf. Zijn focus ligt op de digitale transformatie van inkoop- en financiële afdelingen in het MKB. Hij ondersteunt klanten wereldwijd bij de introductie van cloud-gebaseerde oplossingen voor de automatisering van processen variërend van inkoop tot betaling. Voordat hij bij Onventis kwam, deed hij waardevolle ervaring op bij een toonaangevend bedrijf op het gebied van AP-automatisering.
Robert Weitmann is een expert in digitale transformatie binnen procurement. Sinds 2014 heeft hij als leveranciersmanager en Key Account Manager bij Unite (voorheen Mercateo) talloze bedrijven geholpen hun inkoopprocessen te optimaliseren met innovatieve B2B-platformen en marktplaatsoplossingen. Gedreven door technologie en duurzaamheid, begeleidt Robert bedrijven in hun digitale transformatie, met een sterke focus op strategische en toekomstbestendige inkoopoplossingen.
Frank Schmidt is sinds 1 februari 2013 Chief Executive Officer bij Onventis GmbH. Hij heeft Economie gestudeerd en na een opleiding tot export handelaar aan de Reutlingen University is hij afgestudeerd in Business Administration (Buitenlandse handel met International Management als specialisatie). Voordat hij bij Onventis GmbH ging werken, was Frank Schmidt Managing Director bij de internationale IT service provider Atos van 1997 tot 2006.
Als lid van het management van Atos Central Europe, was hij verantwoordelijk voor de zakelijke oplossingen en tijdens zijn 10-jarige carrière bekleedde hij senior management en verkoopfuncties in Duitsland en daarbuiten. Later was hij als directielid verantwoordelijk voor de verkoop en marketing alsmede voor de strategische samenwerkingsverbanden bij Heiler Software AG in Stuttgart.
Sinds 2020 is Jerker Vulperhorst als Managing Director Benelux & Nordics verantwoordelijk voor de Nederlandse vestiging van Onventis. Voor de overname van WorkFlowWise door Onventis, werkte hij 12 jaar op het commerciële vlak van factuurverwerkingsspeciallist en ondersteunde hij klanten bij de implementatie van de factuur- en kostenbeheersing oplossingen. Daarvoor heeft hij zijn Master Bedrijfskunde afgerond aan de Universiteit van Amsterdam. Een deel van zijn studietijd heeft hij in de Verenigde Staten van Amerika doorgebracht.
It’s all about people: With the Xchange, we create live experiences with live encounters. We aim to provide our procurement and finance target group facing a rapidly changing and uncertain business landscape with digital skills and food for thought.